Co daje zwieszenie gwintowane?

Wielu miłośników ciężarówek to wielbiciele modyfikowania swoich pojazdów do celów off-road. A sam przemysł oferuje mnóstwo akcesoriów ułatwiających poprawę wydajności takich pojazdów. Amortyzatory gwintowane produkowane są specjalnie do jazdy off-road. Jednym z elementów tuningu pojazdu jest obniżenie zawieszenia. Amortyzatory gwintowane sprawiają, że samochód nie tylko efektywnie wygląda, ale również polepsza się jego trakcja.

Takie zawieszenie gwintowane umożliwia regulację wysokości nadwozia – a sprzęt z wyższej półki umożliwia dodatkowo ustawienie sztywności zawieszenia (taki typ to zawieszenie regulowane).

Zalety zawieszeni gwintowanego

Zawieszenie gwintowe ma dość prostą konstrukcję – składa się z czterech zestawów resorujących. Tymczasem jeden taki zestaw to sprężyna i ustawiony w jej środku amortyzator. Ponadto zawieszenie to posiada także specjalną obudowę. Jej zadaniem jest regulacja prześwitu samochodu, która odbywa się za pomocą odpowiednich talerzy lub nakrętek, na których są sprężyny. W regulacji pomaga dedykowany klucz.

Korzyści

Jakie korzyści niesie za sobą zamontowanie zawieszenia gwintowanego? To przede wszystkim lepsza sterowność i elastyczność pojazdu. Kierowca ma większą kontrolę nas kierownicą. Jednak większość kierowców instaluje takie zawieszenie ze względów optycznych – tak nisko zawieszone auto wygląda po prostu efektownie.

Koszt zawieszenia

Ile kosztuje taka przyjemność? To wydatek rzędu 700 zł za komplet. Ceny bardziej renomowanych producentów zaczynają się od 800 zł i dochodzą do nawet 2000 zł. Do tych kosztów należy doliczyć jeszcze koszt montażu, czyli od 200 do 500 zł.

Author: Karol Zaremba

Share This Post On