Mitsubishi L200 – odświeżona legenda

Wśród modeli pickupów dominują samochody amerykańskich marek, jednak to japońskie auto na przekór wszystkim dostało się do czołówki niezawodnych i sprawdzonych półciężarówek. Mitsubishi L200 w nowej odsłonie będzie dostępne na rynku jesienią. Jest na co czekać!

Nowy model L200 będzie piątą z kolei wersją tego pojazdu z koncernu spod znaku trzech diamentów. Zawyżonym wymaganiom po czwartej edycji nie łatwo będzie dorównać. Od 2005 roku sprzedano 1,3 mln egzemplarzy pickupa 4 generacji, a w sumie ze wszystkich roczników wyprodukowano ponad 4 miliony L200.

Nowy model Mitsubishi został zaprezentowany w marcu tego roku pod nazwą Triton. Do sprzedaży na rynki europejskie trafi dopiero jesienią. Jak poinformował producent L200 piątej generacji zostało zaprojektowane praktycznie od podstaw. Koncern chciał połączyć wyjątkowe osiągi i zdolności przełajowe tego pickupa z wygodą i komfortem przestrzennej kabiny, co ma uprzyjemnić dłuższe podróże. To tak zwana koncepcja Ultimate Sport Utility Truck.

Czego możemy się spodziewać na wyposażeniu nowego pickupa? Lista akcesoriów jest dosyć długa. Przede wszystkim jeśli chodzi o wnętrze, to oprócz większej przestrzeni, poprawiono pozycję kierowcy i wstawiono wygodne fotele. Kierowca będzie miał do dyspozycji szereg przydatnych systemów wspomagających prowadzenie pojazdu i parkowanie. Należą do nich: kamera cofania, kontrolę trakcji, sygnalizację niezamierzonej zmiany pasa ruchu, wspomaganie ruszania pod górę. Dla wymagających użytkowników, którzy wykorzystują samochód do różnych celów z pewnością mile zaskoczy system stabilizacji toru jazdy przyczepy i adaptacyjny tempomat. O bezpieczeństwo podróżujących zadba 7 poduszek powietrznych. Z ciekawszych elementów wyposażenia wymienić należy reflektory ksenonowe HID i bezkluczykowy system otwierania samochodu.

Znamy także jednostkę napędową nowego modelu. Mitsubishi L200 Triton został wyposażony w silnik turbodiesel o pojemności 2,4 litra. Model będzie dostępny w dwóch wersjach: mocniejszy z 154KM i momentem obrotowym równym 380Nm oraz „słabszy” napędzany 181KM z momentem obrotowym 430Nm.

Author: Mud Terrain

Share This Post On