Projekt “Pustynne wilki”, czyli Harley-Davidson 1200 Roadster w wersji off-road!

Dziesięciodniowa wyprawa motocyklami przez Saharę? Challenge accepted! Trzech przyjaciół wybrało się w taką podróż pojazdami specjalnie przystosowanymi do off-roadowych warunków pustynnych. Przerobienie motocykli nie było łatwe, ale ostateczny efekt okazał się więcej niż zadowalający.

W projekcie wzięły udział firmy Bark Busters, Öhlins, Kineo, SC Projects, Kriega, ISR oraz Dunlop. Modelem bazowym do przeróbek był motocykl Harley-Davidson 1200 Roadster. Za jego przystosowanie do warunków terenowych odpowiada zaś David Borras z grupy “El Solitario” (czyli, w tłumaczeniu na polski, “Samotne Wilki”), zajmującej się konstruowaniem motocykli w Galicji, na północnym zachodzie Hiszpanii. Projekt ochrzczono mianem “Pustynne Wilki” – zapewne ze względu na nazwę wspomnianej grupy konstruktorów.

Harley-Davidson 1200 Roadster - Pustynne Wilki

Harley-Davidson 1200 Roadster – Pustynne Wilki

Najważniejszą ze zmian wprowadzonych do bazowego modelu Harleya (a jednocześnie przysparzającą najwięcej trudności), była z pewnością przeróbka zawieszenia. David Borras nie mógł się tu obyć bez pomocy firmy Öhlins, czyli znanego producenta motocykli ze Szwecji. I o ile przekształcenie przedniego widelca maszyny nie było jeszcze takie trudne, to tylne amortyzatory okazały się naprawdę twardym orzechem do zgryzienia – chodziło bowiem o to, by pogodzić długość suwu z masą motocykla. Ostatecznie zespół zdecydował się na użycie takich specyfikacji amortyzatorów, jak te wykorzystywane w przypadku quadów.

Harley-Davidson 1200 Roadster - Pustynne WilkiJeśli chodzi o detale maszyny, to autorami zmian są specjaliści z firm Bark Busters, którzy stworzyli osłony na ręce oraz Kineo (odpowiedzialni za 19-calowe koła ze szprychami). Jeśli jesteśmy już zresztą w temacie kół, to warto wspomnieć, że wyposażono je w bezdętkowe opony szosowe Dunlop, dzięki którym motocykl może utrzymać właściwą prędkość nawet w głębokim piasku. Firma SC Projects zaprojektowała zaś matowo-czarny układ wydechowy 2-1, a ISR stworzyła specjalne zaciski oraz tarcze hamulcowe. Specjalne, miękkie torby na motocykl są za to dziełem specjalistów z firmy Kriega.

Więcej informacji na temat Samotnych Wilków można znaleźć tutaj: www.elsolitariomc.com , zaś o samym motocyklu Harley-Davidson 1200 Roadster – tutaj: www.harley-davidson.com.

Author: M Z

Share This Post On