Zalety montażu snorkela

Jeżdżąc po bezdrożach możemy narazić się na wiele niebezpieczeństw. Jednym z nich jest wjechanie w wodę. Niestety większość terenówek fabrycznie nie jest na to przygotowana.

Konsekwencje brodzenia bez przygotowania

Gdy bez przygotowania wjedziemy w płytką wodę może mieć to niekorzystne konsekwencje na podzespoły:

  • hamulce, które są rozgrzane ulegają wykrzywieniu,
  • wentylator rozbija strumień wody, po czym mgiełka ta trafia pod maskę (problem pojawia się, gdy jest to błoto).

Gdy jedziemy szybko i do głębszej wody, to tym większe jest ryzyko zalania silnika (zassanie wody wraz z powietrzem dolotowym). W celu uniknięcia takiej sytuacji, należy uważać i montować wylot powietrza dolotowego daleko od miejsc, w których lepiej, aby woda się nie znalazła.

Jak chronić auto

Jeśli chodzi o terenówki, to ich konstrukcja jest dopasowana do trudnych sytuacji. Budowa wyprowadzenia powietrza dolotowego z komory silnika jest słupkiem A. Jest to najkrótsza droga do osiągnięcia najwyższego punktu w aucie, co nie komplikuję konstrukcji. Dobre dla samochodu byłoby, zasysanie chłodniejszego powietrza, a nie tego z okolic komory silnikowej. Na szczycie rury zasysającej można zamontować specjalne kominki lub filtry. Często używa się też zabezpieczenia typu fajka, który nie prowadzi do cyrkulacji powietrza, lecz separuję i zapobiega dostawaniu się wody do środka.

Snorkel

snorkel offroadGdy chcemy doprowadzić przewód dolotowy z zewnątrz, to może wiązać się to z cięciem nadwozia. Część z zewnątrz musi dokładnie połączyć się z kanałami, które dochodzą aż do wewnątrz, do filtra powietrza. Do prawidłowego cięcia, możemy użyć gotowych już szablonów. Ważne, aby konstrukcja była szczelna. Jeśli chodzi o preferowany materiał, z którego powinien być snorkel, to powinien być to wysokiej jakości polietylen. Powstaje on na zasadzie wydmuchiwania tworzywa w formie. Możemy też tworzyć snorkel, który wykonywany jest jednostkowo z włókna węglowego, bądź z metalu, który jest tańszy. Metalowe rury są wykorzystywane najczęściej, lecz są mniej elastyczne na różnego kształtu konstrukcje. Pomimo tego jest trwalszy.

Author: Karol Zaremba

Share This Post On