Jeep Compass Trailhawk – czy będzie lepszy od poprzednika?

Po średnio udanym modelu Jeep Compass przyszedł czas na jego odnowioną odsłonę: Jeep Compass Trailhawk. Jego sprzedaż rozpocznie się w lipcu, ale jak na razie auto zapowiada się obiecująco.

Całkiem nieźle w terenie

Trailhawk ma być terenową odmianą Compassa, przystosowaną do nieco bardziej wymagających szlaków. Może nie będzie to auto do prawdziwych off-roadowych wyczynów, ale na pewno sprawdzi się w średnio trudnym terenie. Ciekawostką jest fakt, że Trailhawk ma w tej chwili jako jedyny na rynku tzw. bieg pełzający, czyli przełożenie 20:1. Dla tych, którzy dużo poruszają się także w normalnym miejskim ruchu, cenna będzie informacja, że samochód doskonale radzi sobie w takich warunkach – 170 KM, napęd na dwie osie i silnik Diesla 2.0 robią całkiem dobrą robotę. Sprawę pogarsza nieco wprawdzie fakt, że osiągi są obniżone przez dziewięciostopniowy automat, ale ogólnie auto wypada naprawdę nieźle.

Jeep Compass Trailhawk

Wspomniana “odmiana” pewnie nie będzie jednak tą najlepiej sprzedającą się, bowiem producent przewidział jeszcze nieco tańszą wersję: 4×2 z silnikiem 1.4 Turbo (140 KM). Jej cena będzie zaczynać się od 99 800 zł, ale do sprzedaży ma ona wejść dopiero w październiku. W lipcu zaś pojawi się jej wysokoprężny odpowiednik, czyli 1.6 MJD/120 KM (cena w wersji z napędem na przód to 113 900 zł, a na wszystkie koła: 127 900 zł – tyle będzie kosztował najtańszy 2.0 MJD/140 KM, także dostępny od lipca).

Wzmocnione nadwozie

Według szacunków producenta, sprzedaż Compassa Trailhawk w Europie ma wynieść ok. 2 mln sztuk rocznie (obecnie “stary” Compass sprzedaje się na poziomie 1,4 mln). Lepsze osiągi to nie jedyne, co, jak mają nadzieję twórcy, zwiększy popularność Jeepa. Jego wygląd prezentuje się bowiem znacznie lepiej, jest też bardziej wytrzymałe – nadwozie auta wzmocniono specjalną blachą o zwiększonej odporności na uszkodzenia. Nieźle zapowiada się również bagażnik o pojemności 438 l w wersji z zestawem naprawczym (Trailhawk standardowo wyposażony jest w koło zapasowe, co zabiera ok. 50 l). Producenci Jeepa chwalą się także, że ogółem zastosowali w samochodzie ok. 70 różnych systemów bezpieczeństwa – oczywiście nie wszystkie dostępne są w wersji podstawowej. Całkiem niezłe wyposażenie w połączeniu z dobrymi możliwościami terenowymi jest zapowiedzią auta, które na pewno wzbudzi zainteresowanie potencjalnych nabywców. Miejmy nadzieję, że sprzedaż znacznie przewyższy poprzedni, dość nieudany model Compassa.

Jeep Compass Trailhawk

Author: Artur Zieliński

Share This Post On