Land Cruisera J150. Toyota w odmłodzonej wersji

Land Cruisera nie trzeba przedstawiać chyba nikomu. Ten model Toyoty stał się już bowiem tak kultowy, że rozpoznaje go każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją. Zdecydowanie pomaga w tym fakt, że producenci mocno dbają o to, by na rynek co jakiś czas wychodziły nowe albo odświeżone wersje samochodu. Tak stało się i tym razem – przedstawiamy Wam odmłodzoną wersję Land Cruisera J150!

TOYOTA Land Cruiser 150Na pierwszy rzut oka, nowa wersja nie różni się aż tak znacząco od poprzednich. Zachowana została masywna bryła i spore rozmiary, a odrobinę obłe kształty sugerują, że jest to samochód na pograniczu SUV-a i szlachetnej terenówki. Oczywiście, Land Cruisera spokojnie możemy potraktować jak rasowy pojazd off-roadowy, ale najlepsze w nim jest właśnie to, że nie wyróżnia się też spośród zwykłych samochodów jeżdżących po utwardzonej drodze. Śmiało można powiedzieć, że Land Cruiser to taki rodzaj terenówki, który nadaje się do rodzinnych weekendowych wypadów, których celem jest zjechanie z utartego szlaku. Nowy model został tylko nieznacznie przeprojektowany, by miał jeszcze lepsze osiągi w terenie – podniesiono m.in. osłonę chłodnicy i zwiększono wloty chłodzenia silnika, dodano LED-owe reflektory itd. Na masce pojazdu zrobiono wyraźne przetłoczenia mające poprawiać widoczność, nieco wyżej umieszczono także zderzak i lampy. Całość prezentuje się bardzo dobrze – widać, że producentowi udało się połączyć klasykę z nowoczesnością.

TOYOTA Land Cruiser 150Prawdziwych terenowych wyjadaczy na pewno bardziej interesuje jednak to, czym Land Cruiser może pochwalić się “od środka”. Jak przystało na porządną terenówkę, auto ma napęd na obie osie, blokadę dyferencjałów oraz reduktor. Dzięki blokadzie mechanizmów różnicowych możemy rozdzielać moment obrotowy między przednie a tylne koła (w zakresie od 50:50 do 30:70). Na pokładzie znajdują się także specjalne systemy usprawniające jazdę w naprawdę trudnym terenie, takie jak aktywna kontrola trakcji, system zmiennej sztywności stabilizatorów (KDSS), system utrzymujący stałą prędkość w terenie czy asystent kontroli zjazdu. Prześwit Land Cruisera J150 wynosi zaś 215 mm, kąt zejścia – 25 stopni, kąt natarcia – 31 stopni, kąt rampowy – 22 stopnie, a przechył – 42 stopni. Wisienką na torcie jest głębokość brodzenia wynosząca do 70 cm. Większość kierowców zapuszczających się od czasu do czasu w teren powinna być więc zadowolona, bo specyfikacje te dają możliwość przyzwoitego manewrowania w off-roadowych warunkach.

Jak wygląda sytuacja pod maską nowego Land Cruisera? Niektórzy mogą się tutaj rozczarować, bo na europejskim rynku możemy wybrać tylko jedną, niezbyt mocną wersję. Wysokoprężna jednostka D-4D o pojemności 2,8 litra i mocy 177 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego to może być zdecydowanie za mało podczas szybkiej jazdy po asfalcie. Na szczęście honor ratuje odrobinę płynnie działająca automatyczna skrzynia biegów.

Czy odmłodzona Toyota Land Cruiser będzie miała swoich zagorzałych zwolenników? Sądząc po dotychczasowym sukcesie modelu, z pewnością tak. Mimo drobnych niedociągnięć, auto nadal pozostaje bowiem jedną z ciekawszych opcji na rynku off-roadowym.

Author: Artur Zieliński

Share This Post On