Nowy król bezdroży od Toyoty – Toyota Hilux

Miłośnicy bezdroży od jakiegoś czasu czekali już na nową odsłonę Toyoty Hilux. No i wreszcie doczekali się. Oto ósma już generacja prawdziwego offroadowego twardziela.

Model ten po raz pierwszy w ofercie japońskiego giganta motoryzacyjnego pojawił się w 1968 roku. Początkowo dostępny był wyłącznie w Japonii, ale już rok później zadebiutował również w Europie. Pierwsze generacje tego pickupa wyposażone były spartańsko, ale nie można odmówić im tego, że genialnie sprawdzały się w trudnym terenie. W porównaniu z nimi nowa generacja tego samochodu to prawdziwa limuzyna. Jedyne co pozostało, to fakt, że nadal świetnie radzi sobie na bezdrożach.

Nowy Hilux dostępny jest w kilku wersjach nadwozia. Wybrać może między kabiną pojedynczą, przedłużoną 4-osobową lub podwójną 5-osobową. Niezależnie od wersji kabina jest dobrze wyciszona i wyposażona w fotele pokryte tapicerką materiałową lub skórzaną. Toyota odniosła się też do problemów sygnalizowanych przez szczególnie wysokich mężczyzn. Reagując na nie producent zwiększył zakres regulacji fotela oraz zwiększył ilość miejsca nad głową kierowcy.

Toyota Hilux

Toyota Hilux

Za kabiną znajdziemy powiększoną skrzynię ładunkową. W nowym Hiluxie jej szerokość wynosi 1645 mm. Poprawiono też zawiasy tylnej, opuszczanej burty, które są solidniejsze niż u poprzednika.

Jeśli chcemy ruszać w teren musimy wiedzieć, co kryje się pod maską nowego pickupa Toyoty. Standardem jest tu wysokoprężny silnik o pojemności 2,4 litra z rodziny D-4D. Dysponuje on mocą 150 KM i imponującym momentem obrotowym 400 Nm. Dzięki temu, że maksymalny monet obrotowy rozwijany jest w zakresie 1600-2000 obrotów na minutę, nowy Hilux jest bardzo elastyczny, co pomaga podczas rozpędzania i wyprzedzania. Oczywiście pamiętać trzeba, że siedząc za sterami tego pickupa raczej nie zostaniemy królami autostrady. W wersji 4×4 auto to osiąga maksymalnie 170 km/h, a wersji z napędem na przednią oś 175 km/h. Ważniejsze jest natomiast, że jednostka napędowa pozwala ciągnąć za samochodem przyczepę o masie 3,5 tony.

Hilux z napędem na przednie koła wyposażany jest w 6-biegową manualną skrzynię, natomiast odmiany z napędem 4×4 mają albo 6-biegowego „manuala” albo 6-biegowy automat. Oczywiście jak przystało na nowoczesne auto terenowe nie mogło też zabraknąć takich udogodnień jak aktywna kontrola trakcji czy wspomaganie zjazdu ze wzniesienia oraz ruszania pod górę.

Na zakończenie wspomnieć trzeba nieco mniej przyjemne sprawy, tj. koszt zakupu nowego Hiluxa. Najtańsza wersja wyposażona w pojedynczą kabinę, napęd na przednią oś i manualną skrzynię biegów kosztuje 109 347 zł. Jeśli chcielibyśmy napęd 4×4, wyłożyć musimy dodatkowe 14 tys. zł. Najdroższa zaś wersja z bogatym wyposażeniem wyceniona została na ok. 160 tys. zł.

Author: Przemek Dubiel

Share This Post On