Popularność samochodów typu SUV stale rośnie

Uterenowione osobówki zyskują coraz większą popularność wśród zmotoryzowanych na całym świecie, w tym także w Polsce. Nic dziwnego, że kolejni producenci wprowadzają do swojej oferty coraz więcej masywnych modeli, z większymi oponami, prześwitem i podwyższoną pozycją kierowcy. Jakie marki są najchętniej kupowane?

Sprzedaż rośnie w górę

Według danych Jato Dynamics w zeszłym roku Europejczycy kupili o 9,3 proc. więcej nowych modeli samochodów osobowych w stosunku do poprzedniego roku. Co ciekawe, po raz pierwszy pojazdy typu SUV lub crossover miały największy udział w rynku. W sumie w 2015 r. z salonów wyjechało 3,2 mln sztuk samochodów tego typu. Liczba sprzedanych SUV-ów wzrosła w stosunku do poprzedniego okresu o 24 proc.

Tendencja wzrostowa utrzymuje się także na początku tego roku. Tylko w marcu sprzedaż osobówek wzrosła o 5,6 proc., a w całym pierwszym kwartale o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku. Słupki sprzedażowe wynoszą do góry modele SUV. Te samochody sprzedają się o 25 proc. lepiej niż w zeszłym roku.

Ulubione modele

Aby zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe i walczyć z konkurencją, koncerny motoryzacyjne na gwałt tworzą własne wariacje modeli SUV. Kto by pomyślał, że uterenowiony pojazd stworzy Porsche, Bentley czy Maserati – marki znane z luksusowych, sportowych aut.

To jednak nie te modele były najchętniej kupowane w Europie. Najwięcej Europejczyków wybrało Nissana Qashqai – 66 tys. sprzedanych modeli. Pozostałe miejsca na liście bestsellerów zajmują: Renault Captur, Peugeot 2008 oraz Opel Mokka. Szybko rośnie popularność Hyundaia Tucsona, Renault Kadjara i Suzuki Vitary.

W Polsce w tym segmencie numerem jeden okazał się rumuński crossover Dacia Duster, na którego zdecydowało się 1969 osób. Na drugim miejscu znalazł się europejski bestseller Nissan Qashqai. Kolejne popularne w Polsce SUV-y to Kia Sportage, Hyundai Tucson i Opel Mokka.

Spośród 20 najlepiej sprzedających się modeli aut osobowych w Polsce pięć należy do gatunku SUV.

Author: Asia Zając

Share This Post On