Niemieckie czasopismo Off-Road co roku od 1982 roku przyznaje nagrody w konkursie na najlepsze samochody terenowe roku. Czytelnicy głosują na poszczególne modele przydzielone do różnych kategorii. W tym roku w głosowaniu wzięło udział ponad 43,5 tys. osób, którzy wybierali najlepsze auta terenowe spośród 174 modeli pogrupowanych w 13 różnych kategoriach.
W pierwszej trójce najlepszych terenówek pojawiły się dobrze znane modele, produkowane od lat. Pierwsze miejsce należy do Jeepa Wranglera, a na drugiej pozycji znalazła się Łada (Niva) 4×4, a na trzecim miejscu uplasowało się Mitsubishi Pajero.
TERENOWE
- Jeep Wrangler (29,4%)
- Łada 4×4 (23,9%)
- Mitsubishi Pajero (18,4%)
W kolejnych 12 kategoriach miejsca „na podium” plasowały się następująco (wraz z ilością oddanych głosów procentowo):
TERENOWE LUKSUSOWE
- Mercedes Klasy G (45,3%)
- Jeep Grand Cherokee (14,5%)
- Land Rover Discovery (13,1%)
MAŁE SUV
- Jeep Renegade (16,8%)
- Dacia Duster (16%)
- Mitsubishi ASX (11,8%)
SUV
- BMW X3 (9,1%)
- Volvo XC60 (8,8%)
- Mitsubishi Outlander (8,7%)
LUKSUSOWE SUV
- Volvo XC90 (25,8%)
- Range Rover Velar (15,8%)
- Audi Q7 (10,4%)
MODELE PICKUP
- Volkswagen Amarok (19,6%)
- Ford Ranger (19,1%)
- Mercedes Klasy X (15,1%)
POJAZDY SPECJALNE
- Mercedes Unimog (40%)
- Iglhaut MB Sprinter 4×4 (19,9%)
- Volkswagen T6 4Motion (18,6%)
NAPĘD ALTERNATYWNY
- Mitsubishi Outlander PHEV (12,2%)
- Audi Q7 e-tron quattro (9,3%)
- Jaguar I-Pace (8,3%)
POJAZDY SIDE-BY-SIDE
- Can-Am Maverick X3 (15,7%)
- Quadix Buggy (14%)
- Polaris Ranger (11%)
2WD SUV
- Opel Grandland X (19,8%)
- Seat Arona (19,1%)
- Opel Crossland X (12,3%)
PREMIERY
- Mercedes Klasy G (16,9%)
- Jeep Wrangler (15,8%)
- Mitsubishi Eclipse Cross (8,8%)
OGUMIENIE
- BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 (15%)
- Cooper Discoverer STT Pro (11,2%)
- Continental 4×4 Contact (9%)